Apvienoto automobiļu strādnieku arodbiedrība (UAW) pirmdien paziņoja, ka ir iesniegusi apsūdzības par negodīgu darba praksi pret Chrysler mātesuzņēmumu Stellantis par pagājušajā rudenī noslēgtā darba līguma pārkāpšanu.
UAW paziņoja, ka ir iesniegusi sūdzības Nacionālajā darba attiecību padomē, jo Stellantis ir atteicies sniegt informāciju par saviem nākotnes produktu plāniem.
Vairākas vietējās arodbiedrības nodaļas ir iesniegušas arī sūdzības par uzņēmuma centieniem pārcelt Dodge Durango ražošanu ārpus ASV, teikts arodbiedrības paziņojumā.
Stellantis pārstāvji uzreiz neatbildēja uz lūgumu sniegt komentārus.
“Kā vienota UAW mēs esam apņēmušies panākt mūsu līguma izpildi un likt Stellantis pildīt solījumu,” paziņojumā sacīja UAW prezidents Šons Fains.
UAW līderis ir vērsies pret Stellantis izpilddirektoru Karlosu Tavaresu, vainojot viņu, kā Fains to ir nosaucis, “sliktā pārvaldībā”, jo automobiļu ražotāja pārdošanas apjomi un peļņa samazinās.
Fains ir uzsvēris Stellantis kavēšanos saistībā ar plānoto miljarda dolāru ieguldījumu jaunā akumulatoru rūpnīcā un rūpnīcā Belviderā, Ilinoisas štatā, kā vēl vienu zīmi, ka Stellantis nepilda solījumus, ko tas deva pagājušajā gadā parakstītajā darba līgumu.
UAW augustā paziņoja, ka ir gatava sākt streiku visā valstī saistībā ar šo un citiem Stellantis jautājumiem. Stellantis iepriekš ir paziņojis, ka tas nav pārkāpis UAW valsts līgumu.
Ir pagājis gads, kopš arodbiedrība rīkoja savu pirmo streiku pret visiem trīs lielajiem autoražotājiem: Stellantis, Ford Motor un General Motors.
Pēc sešu nedēļu ilgas protesta akcijas arodbiedrība panāca rekordlielu līgumu noslēgšanu, kas ietvēra atgriešanos pie dzīves dārdzības korekcijas, lai pasargātu no inflācijas, un vispārēju algu palielinājumu par 25 %.
Arodbiedrība arī cīnījās par savu nākotni, nozarei pārejot uz elektrisko transportlīdzekļu ražošanu, cenšoties nodrošināt darbavietas turpmākajās elektrisko transportlīdzekļu ražošanas un akumulatoru rūpnīcās, piemēram, Belviderē.
Kopš līgumu noslēgšanas Stellantis ir atlaidis dažus rūpnīcas darbiniekus, lai samazinātu izmaksas, izraisot arodbiedrības pārstāvju sašutumu.
Stellantis pēdējās nedēļās ir saņēmis kritiku arī no saviem dīleriem un akcionāriem, kuri minēja līdzīgas bažas par krājumu palielināšanos un pārdošanas apjoma samazināšanos.